Základná škola Sídlisko II 1336, Vranov nad Topľou
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch
a podmienkach škôl a školských zariadení
za školský rok 2005/2006
I.
a) Základné identifikačné údaje o škole:
Primátor mesta PhDr. Tomáš Lešo
Vedúci odboru školstva, kultúry, mládeže a športu Mgr. Andrej Krišanda.
Mgr. Marián Magda, riaditeľ školy a štatutárny zástupca.
Mgr. Milan Bendik, zástupca riaditeľa školy.
Mgr. Helena Kajlová, zástupkyňa riaditeľa školy.
Mgr. Michal Hrinko, výchovný poradca.
Marta Kormaníková, vedúca školského klubu detí.
Katarína Hudáková, riaditeľka školskej jedálne.
Rada školy: Pracuje od 05. 04. 2004. Na ustanovujúcej schôdzi bola tajným hlasovaním za predsedníčku zvolená Mgr. Viera Puškárová, za podpredsedu RNDr. Miron Blaščák a za tajomníčku Marta Kormaníková. Tvoria ju dvaja pedagogickí zamestnanci, štyria rodičia, traja zástupcovia zriaďovateľa, jedna ostatná zamestnankyňa a jedna právnická alebo fyzická osoba podieľajúca sa na výchove a vzdelávaní. Rada školy na ustanovujúcom zasadnutí schválila štatút, ktorým sa riadi vo svojej činnosti.
Pedagogická rada: Tvoria ju všetci pedagogickí zamestnanci. Schádza sa spravidla 6x ročne. Vedie ju riaditeľ školy resp. jeho zástupca. Z rokovania pedagogickej rady vyplývajú reálne, konkrétne, terminované a kontrolovateľné závery. Prerokúva zásadné otázky výchovy a vzdelávania, pripomienkuje ročný plán práce školy, vyjadruje stanoviská k dosiahnutým výsledkom vo výchove a vzdelávaní a k opatreniam na odstránenie zistených nedostatkov. O priebehu rokovania sa vedie zápisnica.
Výchovný poradca: Túto funkciu vykonáva p. Mgr. Michal Hrinko. Plní úlohy školského poradenstva v otázkach výchovy, vzdelávania, profesijnej orientácie a v oblasti prevencie problémového vývoja žiakov.
Triedni učitelia: Sledujú, zaznamenávajú a vyhodnocujú výchovné a vzdelávacie výsledky žiakov v pridelenej triede. Zabezpečujú aktuálne informácie pre riaditeľa školy, rodičov a iných pedagogických zamestnancov a vedú požadovanú pedagogickú dokumentáciu.
Vedúci metodických združení a predmetových komisií: Hodnotia a analyzujú výsledky výchovy a vzdelávania žiakov, vypracúvajú časovo-tematické plány, zabezpečujú vnútornú kontrolu riadenia vyučovacieho procesu, pripravujú kontroly hodnotenia vedomostí, zručností a návykov žiakov, zabezpečujú a vyhodnocujú záujmové aktivity žiakov podľa vyučovacích predmetov, spolupracujú s metodickým oddelením OŠKMaŠ pri mestskom úrade a MPC Prešov.
b) Údaje o počte žiakov školy vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami alebo údaje o počte detí v školskom zariadení:
Trieda Poč. žiakov Chl. Diev.
I. A 26 13 13
I. B 23 11 12
I. C 27 13 14
I. D 25 13 12
Spolu 101 50 51
II. A 28 15 13
II. B 27 14 13
II. C 26 14 12
Spolu 81 43 38
III. A 27 15 12
III. B 29 16 13
III. C 27 15 12
Spolu 83 46 37
IV. A 30 14 16
IV. B 30 14 16
IV. C 31 13 18
Spolu 91 41 50
1. – 4. roč. 356 180 176
V. A 25 15 10
V. B 27 11 16
V. C 27 11 16
V. D 26 10 16
Spolu 105 47 58
VI. A 30 12 18
VI. B 30 13 17
VI. C 28 12 16
VI. D 30 14 16
Spolu 118 51 67
VII. A 27 12 15
VII. B 28 13 15
VII. C 28 12 16
VII. D 28 12 16
Spolu 111 49 62
VIII. A 31 16 15
VIII. B 34 18 16
VIII. C 33 18 15
Spolu 98 52 46
IX. A 27 14 13
IX. B 26 14 12
IX. C 26 13 13
IX. D 30 15 15
Spolu 109 56 53
5. – 9. roč. 541 255 286
1. – 9. roč. 897 435 462
Školský klub detí: 1. oddelenie 26 žiakov
2. oddelenie 25 žiakov
3. oddelenie 25 žiakov
4. oddelenie 30 žiakov
5. oddelenie 28 žiakov
6. oddelenie 29 žiakov
Spolu 163 žiakov
Škola mala 32 tried, 13 na 1. stupni, 19 na 2. stupni a 6 oddelení ŠKD. Na začiatku školského roka školu bolo zapísaných 906 žiakov, na konci 897 žiakov.
c) Údaje o počte zapísaných žiakov do prvého ročníka základnej školy; údaje o počtoch a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí na štúdium na stredné školy:
Pre školský rok 2006/2007 sme zapísali do prvého ročníka 101 žiakov, z toho 48 chlapcov a 53 dievčat. Z celkového počtu zapísaných odklad školskej dochádzky majú dvaja žiaci, nezaškolení v materskej škole sú štyria žiaci. Z počtu zapísaných žiakov utvoríme 4 triedy.
Všetci žiaci 9. ročníka sa zúčastnili na testovaní v Monitore 9, kde dosiahli z matematiky priemerný počet 21,2 bodov, čo znamená 70,7 % a zo slovenského jazyka a literatúry priemerný počet 25,6 bodov, čo je 85,4 %. Oproti priemernému počtu bodov v rámci SR sme v matematike mali lepší priemer o 2,8 boda a 9,3 %, v slovenskom jazyku a literatúre sme mali lepší priemer o 1,2 boda a 4,2 %.
V školskom roku 2005/2006 ukončilo povinnú školskú dochádzku 115 žiakov. V 9. ročníku 109 žiakov, v 8. ročníku 2 žiaci a v nižších ročníkoch 4 žiaci. Žiaci, ktorí si podali prihlášky na zvolené študijné odbory boli prijatí a takto sa zapísali na stredné školy a odborné učilištia:
- gymnázium - 36 žiakov
- SOŠ - 48 žiakov
- SOU- 4 roč.- 14 žiakov
- SOU- 3 roč.- 17 žiakov
Na 8- ročné štátne gymnázium bolo prijatých 9 žiakov, na súkromné gymnázium 2 žiaci.
e) Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania:
V 1.- 4. ročníku z 356 žiakov neprospelo 12, čo je 3, 37 %, v 5. – 9. ročníku z 541 žiakov neprospelo 8, čo je 1, 48 %. V 1. – 9. ročníku z 897 žiakov neprospelo 20, čo je 2, 23 %. Opravnú skúšku v poslednom augustovom týždni robili traja žiaci, z ktorých úspešní boli dvaja. Z výchovných predmetov sa na druhom stupni klasifikovala len občianska výchova, ostatné výchovy sa hodnotili slovne.
Vyučovali sme tieto nepovinné predmety.
Prvý stupeň: náboženská výchova, umelecká činnosť spevácka, umelecká činnosť tanečná, práca s počítačom, anglický a nemecký jazyk.
Druhý stupeň: cvičenia z matematiky, konverzácia v anglickom a nemeckom jazyku, umelecká činnosť literárno-dramatická, umelecká činnosť tanečná, práca s počítačom, pohybové hry.
Za školský rok žiaci spolu vymeškali 67 841 hodín s priemerom 75, 21 hodiny na jedného žiaka. Neospravedlnených bolo 408 hodín s priemerom 0, 45 hodiny na jedného žiaka.
Za porušovanie školského poriadku, neslušné správanie a iné priestupky bolo na konci školského roka udelených 14 známok druhého stupňa a 1 známka štvrtého stupňa.
Podrobný rozbor klasifikácie žiakov tvorí príloha správy č. 1.
f)Zoznam uplatňovaných učebných plánov:
Pracujeme podľa Učebných plánov pre 1. až 9. ročník základných škôl, ktoré schválilo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky dňa 14. mája 2003 číslo 520/2003-41 s platnosťou od 1. septembra 2003.
Na 1. stupni sme vyučovali podľa 1. variantu učebných plánov pre 1. až 9. ročník ZŠ, na 2. stupni podľa 2. variantu učebných plánov pre 1. až 9. ročník ZŠ s posilnením technickej výchovy v 7. ročníku jednou hodinou týždenne, matematiky v 8. ročníku jednou hodinou týždenne a prírodopisu v 9. ročníku jednou hodinou týždenne.
g) Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy:
V školskom roku 2005/2006 v základnej škole pracovalo spolu 59 zamestnancov. Z toho 43 interných učiteľov, jeden kňaz na vyučovanie náboženskej výchovy ako externý učiteľ, 6 vychovávateliek školského klubu detí, jedna THP zamestnankyňa, jeden školník – údržbár, jeden kurič – údržbár, 6 upratovačiek.
Z 50 pedagogických zamestnancov je 39 žien a 11 mužov.
11. platovú triedu má 39 učiteľov a jedna vychovávateľka
10. platovú triedu má 5 učiteľov
9. platovú triedu má 5 vychovávateliek
h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy:
Priebežné vzdelávanie na MPC Prešov navštevovali:
J. Kolesárová Stratégia riadenia metodického združenia na 1. stupni – 30 hodín
september 2005 – január 2006
M. Lukčiková Využitie PC vo vyučovacom procese - 35 hodín október 2005 – marec 2006
V. Puškárová Využitie PC vo vyučovacom procese -35 hodín
október 2005 – marec 2006
H. Bendiková Etická výchova na 1. stupni ZŠ - 80 hodín
september 2005 – jún 2006
H. Borošová Etická výchova na 1. stupni ZŠ - 80 hodín
september 2005 – jún 2006
Pani Anna Opaľuchová študuje v 1. ročník Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach odbor biológia pre 2. stupeň ZŠ a SŠ.
i) Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti:
|
Na škole sme evidovali 45 záujmových krúžkov, v ktorých pracovalo 780 žiakov.
Krúžky boli zriadené podľa požiadaviek detí.
Druhý rok pracuje v škole detský folklórny súbor Cifroško pod vedením Mgr. P. Kocáka, ktorého cieľom je zmysluplné využívanie voľného času detí, dodávanie kultúrneho programu pre školské oslavy, podujatia Mestského úradu a Domu kultúry vo Vranove nad Topľou a príprava tanečníkov pre folklórny súbor Vranovčan.
Škola disponuje dvadsiatimi počítačmi, ktoré využíva na vyučovaní aj v mimovyučovacom čase v dvoch počítačových učebniach.
V rámci nepovinných predmetov na I. stupni navštevujú žiaci od 2. ročníka vyučovacie hodiny nemeckého a anglického jazyka, na druhom stupni sa vo vyučovaní týchto predmetov pokračuje už ako v povinných. Jazykové zručnosti si zdokonaľujú aj v jazykových krúžkoch..
Už tri desaťročia pracuje v škole a výrazné úspechy zaznamenáva, športové stredisko záujmovej činnosti zamerané na volejbal chlapcov a dievčat. Hlavní tréneri sú učitelia telesnej výchovy.
Žiaci prvých ročníkov vysadili mladé stromečky v areáli školy, o ktoré sa ďalej starajú. Ostatní žiaci mali pridelené úseky, ktorým v priebehu školského roka venovali primeranú starostlivosť, hoci v tomto školskom roku mali sťažené podmienky dôsledkom rekonštrukcie školy.
Žiaci 4. ročníka sa zúčastnili Školy v prírode Rokytov pri Humennom a žiaci 7. ročníka absolvovali lyžiarsky výcvik v Spišskom Bystrom, piataci absolvovali plavecký výcvik.
V rámci rozvoja estetického a kultúrneho cítenia navštívili žiaci výstavy výtvarných prác v Hornozemplínskom osvetovom stredisku, výchovné koncerty a divadelné predstavenia v Dome kultúry.
Galéria výtvarnej výchovy a projekt Ľudová slovesnosť – okno do našej minulosti, tvorili inšpirujúce prostredie pre aktívne vyučovanie.
Modernizácia vyučovania znamená aj jeho humanizáciu. Počas celého školského roka bola škola otvorená širokej rodičovskej verejnosti. Na škole sú už zavedené tradičné akcie, ktoré približujú prácu žiakov a učiteľov. Tieto tradície boli aj v tomto školskom roku:
Ø rozvíjali prirodzený záujem o pohyb – Športová olympiáda, Turistická sobota,
Ø kládli mimoriadny dôraz na výchovu detí k správnemu stravovaciemu režimu a k osvojovaniu si základných pravidiel správnej výživy – Týždeň zdravej výživy, osvetové semináre na rodičovských združeniach, besedy s lekármi, dni ovocia,
Ø podnecovali záujmové aktivity umeleckého zamerania – prehliadka záujmových aktivít žiakov a učiteľov na vianočnej akadémii a koncoročnej akadémii Deti rodičom.
V mesiaci kníh zavítali na školu významní tvorcovia detských kníh:
ilustrátor Ľuboslav Paľo a spisovateľ Ján Uličiansky. Žiakom školy sa naskytla jedinečná príležitost bezprostredne sa stretnúť a pozhovárať sa s osobnosťami, s ktorými sa dosiaľ stretli len prostredníctvom ich diel.
Žiacky parlament, ktorý má zástupcov za každú triedu 2. stupňa sa pravidelne schádzal a bol koordinátorom medzi pedagógmi a žiakmi. Dával návrhy na rôzne zlepšenia v organizácii školy a zúčastňoval sa na príprave rôznych kultúrnych, športových a vzdelávacích podujatí. Jedným z nich bol aj karneval žiakov 3. až 5. ročníka vo fašiangovom období.
Aj v tomto školskom roku vydali žiaci za pomoci učiteliek D. Babiakovej a V. Puškárovej školský časopis Bifľoško s vianočnou tematikou.
Žiaci 4. ročníka sa v mesiaci máj zúčastnili spolu s dopravnou políciou celoslovenskej dopravnej akcie pod názvom JABLKO-CITRÓN.
Pod dozorom svojej učiteľky I. Imrichovej odovzdávali disciplinovaným vodičom kresbu usmiateho jablka a nedisciplinovaným citróny.
Štvrtáci troch základných škôl mesta Vranov nad Topľou sa zapojili do vlastivednej súťaže „Poznaj svoje mesto“. Súťaž pripravila vedúca mestského Metodického združenia učiteľov 1. – 4. ročníka základných škôl PaedDr. Jarmila Kolesárová a zrealizovala sa v priestoroch našej školy.
Členovia speváckeho krúžku sa už štvrtý rok zúčastňujú na akciách poriadaných Mestským úradom „Privítanie detí do života“ tiež pod vedením uč. J. Kolesárovej.
j) Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená:
Vo februári 1995 škola získala certifikát o prijatí do národnej siete škôl podporujúcich zdravie. Od tohto obdobia sa všetci zamestnanci školy zaviazali svojou prácou a osobným príkladom pôsobiť na žiakov v oblasti podpory zdravého životného štýlu, racionálnej výživy, v oblasti environmentálnej výchovy, rozvíjaní ich telesného a duševného zdravia. Výchova podporujúca zdravie sa zaoberá kvalitou života a podporou telesného, duševného a sociálneho vývoja človeka. Učí nielen to, čo je preňho prospešné a čo mu škodí, ale aj rozvíja jeho schopnosti efektívne využívať získané vedomosti. Aktivity sú zamerané na dosiahnutie týchto cieľov:
Ciele projektu sú vytýčené tak, aby boli prístupné pre čo najväčší počet žiakov a učiteľov a aby sa na ich realizácii podieľali všetky vyučovacie predmety i mimoškolská činnosť. Na splnenie stanovených úloh využívame besedy, ankety prednášky, diskusie, školský časopis, nástenné noviny, rozhlasové vysielanie, súťaže, exkurzie, účelové cvičenia a didaktické hry, turistické vychádzky, brigády, pohovory so žiakmi, rodičovské združenia, výstavy, koncerty.
Do tejto práce zapájame nielen učiteľov, ale aj lekárov, psychológov, kňazov, rodičov žiakov, zamestnancov polície a životného prostredia. Ciele sú konkretizované na jednotlivé mesiace a priebežne sa plnia.
Škola sa zapojila do projektu Socrates, Comenius v trvaní od 01. 05. 2005 do 31. 03. 2006. Je to vzdelávací program na stáž budúcich učiteľov. Hosťovali sme Mariu Elisabet Hirvilahti z Fínska ako asistentku učiteľa cudzích jazykov, konkrétne anglického jazyka. Hlavným zameraním jej stáže bolo získanie praktických skúseností vo vyučovaní anglického jazyka pod vedením Mgr. Aleny Kerčákovej, učiteľky anglického jazyka na škole. Úzko spolupracovala aj s ďalšími učiteľkami nielen angličtiny, ale aj nemčiny. Pravidelný rozvrh hodín pokrýval všetky ročníky druhého stupňa, kde sa zúčastňovala na pozorovaní alebo ako vyučujúca. Počas vyučovacích hodín ale aj po vyučovaní pomáhala rozvíjať rečové zručnosti talentovaných žiakov. Zúčastňovala sa krúžkovej činnosti aj na prvom stupni a na mnohých ďalších aktivitách. Napr. vianočná akadémia, Deň učiteľov. Bola predstavená v obci, odkiaľ pochádza kolegyňa, na slávnosti v miestnom cirkevnom zbore, vyskúšala vyučovanie aj na strednej jazykovej škole. Prijal ju predseda Regionálneho združenia Nové Milénium a tiež sa stretla s novinármi miestnych novín. Angličtina a nemčina boli hlavnými jazykmi komunikácie, a tak vyučujúci mali možnosť a príležitosť pracovať na ďalšom vzdelávaní svojich jazykových zručností. V kolektíve sa stala veľmi obľúbenou kolegyňou a medzi žiakmi vzbudila veľký záujem nielen o cudzí jazyk , ale aj o jej rodnú krajinu – Fínsko.
Ďakujem p. učiteľke Alene Kerčákovej za výbornú prácu pri tomto projekte, lebo hlavne jej zásluhou mohla pôsobiť pani asistentka z Fínska.
Projekt Rekonštrukcia základnej školy s nenávratným príspevkom zo štrukturálnych fondov Európskej únie v časti Budovanie a rozvoj občianskej infraštruktúry v regiónoch. Výška príspevku z Európskeho fondu regionálneho rozvoja bola 33 036 175, 04 Sk, čo predstavovalo 80 % z celkových nákladov. Výška príspevku zo štátneho rozpočtu SR bola 6 194 282, 82 Sk, čo tvorilo 15 % z celkových nákladov. Mesto Vranov nad Topľou prispelo sumou 2 064 760, 94 Sk, čo bolo 5 % z celkových nákladov. Náklady na rekonštrukciu spolu tvorilo 41 295 218, 80 Sk. Investorom projektu bolo mesto Vranov nad Topľou, dodávateľom SP – stav, s. r. o. Ulica stavbárov 12, Michalovce. Termín začatia rekonštrukcie bol 01. 07. 2005 a termín ukončenia 30. 06. 2006. Rozsah prác :
- zastrešenie objektu sedlovou strechou
- zateplenie objektu
- výmena ústredného kúrenia
- rekonštrukcia kotolne
- výmena drevených okien za plastové
- úprava chodieb na prízemí
- úprava povrchov podláh
- nové maľby a nátery
- namontovanie slnečných kolektorov
Práce na rekonštrukcii začali v júli 2005. Počas minuloročných prázdnin sa zrekonštruovala kotolňa, vymenilo sa ústredné kúrenie a okná. Ďalšie práce sa realizovali už počas školského roka. Rekonštrukcia prebiehala bez väčších problémov k 30. 06. 2006 bola ukončená.
k) Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole:
Inšpekciu vykonala 07. 02. 2006 PaedDr. Anna Sopková, školská inšpektorka – ŠIC Prešov.
Predmet školskej inšpekcie:
Kontrola priebehu a objektívnosti realizácie MONITOR-a 9/2006.
Zistenia a ich hodnotenie:
Z celového počtu 109 žiakov 9. ročníka sa MONITOR-a 9 zúčastnilo 109 žiakov. Žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami nie sú. Riaditeľ školy, školský koordinátor a školskí administrátori postupovali pri príprave podľa pokynov Štátneho pedagogického ústavu. Pri kontrole neporušenosti zásielky testov jednotlivých učebných predmetov neboli zistené nedostatky. Odporúčaný časový harmonogram testovania bol dodržaný. V priebehu testovania žiaci pracovali samostatne, nerušili priebeh nevhodným správaním. Počas prestávok bezpečnosť žiakov zabezpečoval pedagogický dozor. Rušivé momenty sa nevyskytli. Činnosť školských koordinátorov v priebehu administrovania bola v súlade s pokynmi a po ukončení testovania bol spracovaný Protokol o priebehu testovania. Odpoveďové hárky rozdelené podľa požiadaviek ŠPÚ školský koordinátor pripravil na odoslanie a spracovanie firme NUPSESO.
Závery:
Pokyny pre administráciu testov MONITOR-a 9/2006 boli v základnej škole dodržané. Školský koordinátor a administrátori zabezpečili vhodné priestory, dodržali časový harmonogram a poradie zadávania testov. Počas testovania sa nevyskytli rušivé momenty.
l) Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy:
Základná škola Sídlisko II, Vranov nad Topľou vznikla v roku 1972. Pôvodne bola postavená pre 600 žiakov a mala 22 tried. Dnes má 897 žiakov, 32 tried, špeciálnu učebňu chémie, výtvarnej a hudobnej výchovy, dve počítačové učebne, veľkú a malú telocvičňu, dve dielne a školskú jedáleň. Súčasťou školy je ŠKD so 6 oddeleniami.
V tomto školskom roku došlo k rekonštrukcii školy v rámci budovania a rozvoja školskej infraštruktúry v sume viac ako 41 miliónov Sk. Úplne sa zmenil exteriér školy.
Z vlastných finančných prostriedkov školy sa začali úpravy aj v interiéri budovy. Postupne sa vymieňajú podlahové krytiny v triedach. Na chodbách sa začali inštalovať oddychové sedacie sústavy pre žiakov a postupne sa vymieňajú šatňové skrinky. V zborovni a v kanceláriách sa položili plávajúce podlahy a inovoval sa vestibul, kde sa vytvorilo príjemné oddychové zákutie s fontánkou a pohodlným sedením pre čakajúcich rodičov.
Zrealizovala sa rozsiahla rekonštrukcia átria, ktoré úplne zmenilo svoj vzhľad aj funkciu. Odteraz je možné ho využívať ako zónu:
- oddychovú - lavičky s jazierkom a pergolou tomu vytvárajú vhodné podmienky
- reprezentačnú – vyvýšené malé pódium bude slúžiť na uskutočňovanie komornejších foriem kultúrnych vystúpení a prezentácií práce žiakov a učiteľov
- vzdelávaciu – minerály, kroviny a rôzne iné rastliny môžu slúžiť pri vyučovaní prírodovedných a esteticko-výchovných predmetov
Z finančných prostriedkov mesta na kapitálové výdavky na rok 2006 vo výške 2 000 000 Sk bola zrekonštruovaná školská jedáleň, kuchyňa a vstupy do budovy.
Priestorové podmienky sú dobré. Postupným znižovaním počtu žiakov sa budeme snažiť vytvárať ďalšie špeciálne učebne. Žiacky nábytok postupne vymieňame za nový. V niektorých triedach sme vymenili lavice, stoličky a tabule. Nefunkčné a staré učebné pomôcky vymieňame za nové. V tomto školskom roku sme zakúpili knihy do žiackej a učiteľskej knižnice za 21 000,- Sk, počítače za 93 000,- Sk, miniharmónium za 20 000,- Sk, fotoaparát za 11 540,- Sk, didaktickú techniku – televízor, rádio-magnetofón, videoprehrávač za 47 000,- Sk, lyžiarske topánky pre inštruktorov za 4 200,- Sk, učebné pomôcky do kabinetov 1. stupňa za 39 000,- Sk, gitaru za 7 000,- Sk, mapy na zemepis za 15 500,- Sk, mapy na dejepis za 5 500,- Sk, kameninovú fontánu za 17 500,- Sk, oddychové sústavy pre žiakov za 32 500,- Sk, žalúzie do tried za 48 000,- Sk, regály do archívu za 31 000,- Sk. Doplnili sa tiež kabinety pre učiteľov novým nábytkom.
Celý interiér školy je vyzdobený množstvom kvetov, o ktoré sa starajú žiaci a triedni učitelia. Každá trieda má pridelený úsek v areáli školy, o ktorý sa stará. V nie najlepšom stave sú ihriská a prístupová cesta do školy. Boli zničené pri rekonštrukcii budovy. Tie sa budeme snažiť opraviť v budúcom kalendárnom roku.
m) Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy a to:
1. o dotáciách zo štátneho rozpočtu na žiakov:
Normatívne finančné prostriedky na prenesené kompetencie na rok 2005 boli vo výške 19 086 000,- Sk
Na originálne kompetencie – ŠKD bolo škole pridelených 941 000,-Sk
2. o príspevkoch na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť:
Neboli.
3. o finančných prostriedkoch prijatých za vzdelávacie poukazy a spôsobe ich použitia v členení podľa finančných aktivít:
Príjem za vzdelávacie poukazy: 593 000,- Sk
Dohody o vykonaní práce: 360 900,-Sk
Učebné pomôcky a materiál na krúžky: 232 100,- Sk
4. o finančných prostriedkoch získaných od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít:
Príjem: 138 000,12,- Sk
Výdaje: 122 789,50,- Sk
Zostatok: 15 210,62,- Sk
Použitie: Podujatia pre žiakov – 114 113,50,- Sk
Odmeny na súťaže – 6 217,- Sk
Poplatky – 1468,- Sk
5. iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov:
Príspevok na hmotnú núdzu žiakov: 70 500,- Sk.
Štipendiá od septembra 2005 do júna 2006: 82 300,- Sk
Dopravné pre žiakov: 117 000,- Sk
Príjmy za nájomné: 68 563,-Sk
Príjmy z poplatkov za ŠKD: 160 773,- Sk
Nenávratný príspevok na rekonštrukciu základnej školy vo výške 41 295 218, 80,- Sk.
Kapitálové výdavky na rok 2006 vo výške 2 000 000,- Sk použité na rekonštrukciu kuchyne, školskej jedálne a vchodov do budovy školy.
n) Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia:
Všetky ciele a zámery školy vyplývajúce z koncepčného zámeru a plánu práce školy boli splnené.
- všetci žiaci 9. ročníka boli rozmiestnení väčšinou podľa svojich predstáv
- 11 žiakov 4. ročníka bolo prijatých na 8-ročné gymnázium
- 11. rok plníme program ŠPZ
- tretí rok úspešne pracuje DFS Cifroško
- získali sme popredné umiestnenia v okresných, krajských i celoslovenských súťažiach
- do krúžkovej činnosti sme zapojili 780 žiakov
- zrealizovali sme 11. ročník rodičovskej akadémie Deti rodičom
- dosť práce sa urobilo vo vzťahu školy k rodičom, vo vzťahu učiteľa k žiakovi aj v medziľudských vzťahoch v kolektíve
- uskutočnil sa 3. školský ples rodičov a učiteľov
Naďalej budeme pokračovať v humanistickej výchove, v rozvoji individuality a osobnosti žiaka s úsilím vytvárať vlastenecky cítiaceho občana, schopného komunikácie, tolerancie, disponujúceho vedomosťami a schopnosťami tvorivo ich uplatňovať v praxi.
o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení:
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky:
Silnými stránkami školy sú:
Oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelania zlepšiť
· Chceme zostať školou otvorenou pre verejnosť – zefektívnime spoluprácu s rodičmi
· Budeme podporovať nadaných a talentovaných žiakov – skvalitnením prípravy a zapájaním sa do väčšiny súťaží
· Budeme podporovať mladých učiteľov vo vypracovávaní projektov
· Cieľom výchovy a vzdelávania bude celkový rozvoj žiaka pri rešpektovaní jeho jedinečnosti a vytvorenie kladne pôsobiacej klímy – vzdelávanie učiteľov, dôsledné dodržiavanie práv dieťaťa.
· Vo výchove budeme venovať dostatočný čas rozvíjaniu sebaúcty a úcty k iným.
II.
a) Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania v škole:
Budova školy je projektovaná na menší počet žiakov ako má teraz. Úpravou chodieb, spoločenskej miestnosti a izby revolučných tradícií sme zvýšili počet učební. Priemerný počet žiakov na triedu je 28, 31 žiaka. Škola má dostatok hygienických zariadení a odstránením skriniek na obuv z chodieb vzniklo dosť priestoru na voľný pohyb žiakov počas prestávok. Rozvrh hodín robíme podľa programu aScAgenda, zvonenie máme tzv. bezstresové, škola má dosť zelene, átrium, oddychový kútik, široké chodby, dve telocvične, dve dielne, priestrannú jedáleň, triedy sú dosť veľké a svetlé na to, aby psychohygienické podmienky na výchovu a vzdelávanie boli dostatočné. Výborné podmienky na prácu majú aj pedagogickí zamestnanci. Všetci majú svoje kabinety, kde sa môžu nerušene pripravovať na vyučovanie a oddýchnuť si. Na porady a rôzne posedenia nám slúži príjemná zborovňa. Rekonštrukciou školy sme získali veľmi dobré pracovné podmienky pre žiakov a zamestnancov.
b) Voľnočasové aktivity školy:
Väčšina pedagógov sa venovala žiakom aj vo voľnočasových aktivitách. V 45 krúžkoch rôzneho zamerania bolo zapojených 780 žiakov. Výsledky v súťažiach a olympiádach sú dostatočným dôkazom toho, že učitelia sa žiakom ozaj venujú. Úspechy školy tvoria prílohu správy č. 2. Starostlivosť o talentovaných žiakov bola veľmi dobrá. Na 1. stupni žiaci 1.- 4. ročníka navštevovali umeleckú činnosť spevácku pod vedením p. uč. Kolesárovej a umeleckú činnosť tanečnú pod vedením p. uč. Kocáka. Žiaci z obidvoch nepovinných predmetov vykazovali činnosť na veľmi dobrej úrovni. Umeleckú činnosť literárno-dramatickú navštevovali žiaci 5. ročníka pod vedením p. uč. Babiakovej. V práci týchto žiakov bolo badať, že ich táto činnosť zaujíma a svojím účinkovaním spríjemnili niekoľko školských podujatí.
Žiačky a žiaci 5.- 9. ročníka navštevovali školské športové stredisko zamerané na volejbal. Toto stredisko záujmovej činnosti vykazuje už niekoľko rokov výborné výsledky aj vďaka trénerom p. Ciberemu, Ťaskovej, Minarčikovi ml., Bednárovi a p. Koritkovej. V tomto školskom roku dievčatá vyhrali okresnú súťaž, v regióne skončili na 2. mieste, chlapci boli v okresnej súťaži druhí.
Tretí rok pracuje detský folklórny súbor Cifroško pod vedením p. uč. Kocáka. Úspešne sa predstavil na školských aj mimoškolských podujatiach a už sa zapísal do povedomia Vranovčanov ako perspektívny detský záujmový kolektív.
Oceňujem a ďakujem za prácu so žiakmi, ktorú robí p. uč. Kolesárová pre Mestský úrad vo Vranove nad Topľou pri uvítaní detí do života. Poďakovanie za prácu s talentovanými žiakmi a popredné umiestnenie v okresných, krajských a celoslovenských kolách súťaží patrí týmto učiteľom: p. Babiakovej, Borošovej, Caklovej, Ciberemu, Demčákovej, Gálovej, Hüblerovej, Chovancovej, Kocákovi, Kolesárovej, Krúdyovej, Magdovej, Michálkovej, Minarčikovi ml., Mydlovej, Palenčíkovi, Rinkovskej, Sabolovej, Rozkošovej a Treľovej.
c) Spolupráca školy s rodičmi, poskytovanie služieb deťom, žiakom a rodičom:
Spoluprácu školy s rodičmi hodnotím kladne. Mnohí rodičia sa zapájajú do činností vo svojich triedach pri organizovaní exkurzií, karnevalu a iných podujatí. Každá trieda má svojho zástupcu z rodičov v rodičovskej rade, ktorá sa schádza trikrát ročne. Takmer všetci rodičia platia rodičovský príspevok, ktorý slúži len na činnosti a podujatia pre žiakov. Raz ročne organizujeme turistickú sobotu, kde rodičia so svojimi deťmi a učitelia prejdú niekoľko kilometrov peši, aby sa aj takto zblížila škola s rodinou. V rámci školskej športovej olympiády bývajú stretnutia vo volejbale medzi učiteľmi a rodičmi. Už tretí rok organizujeme v spolupráci s rodičmi školský ples v priestoroch školskej jedálne, ktorý má u rodičov veľký ohlas. Umožníme rodičom navštevovať školskú telocvičňu na rôzne telovýchovné aktivity. Taktiež na požiadanie žiakov a rodičov umožníme popoludní a cez víkend navštevovať počítačovú učebňu. Vyvrcholením spolupráce školy a rodičov je koncoročná rodičovská akadémia Deti rodičom. Už jedenásť rokov stále v júni predvádzajú žiaci svojim rodičom to, čo sa naučili vo vyučovacom aj mimovyučovacom čase. Zaplnená sála Domu kultúry tlieska vynikajúcim výkonom detí v rôznych oblastiach záujmovej činnosti. Môžem hrdo prehlásiť, že každá akadémia má vysokú umeleckú hodnotu a kvalitu. Vďaka za to patrí všetkým učiteľom, ktorí pripravujú hodnotné čísla ale najmä p. zástupkyni Kajlovej, ktorá program pripravuje po scénickej a réžijnej stránke.
d) Vzájomný vzťah medzi školou a žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v školách podieľajú:
Vzájomný vzťah medzi školou, žiakmi a rodičmi je veľmi dobrý. Snažíme sa vychovať zo svojich žiakov dobrých, úctivých a pracovitých ľudí, ktorí budú hrdí na svoju školu aj po rokoch. Vytvorili sme svoju vlastnú hymnu a zástavu, čím chceme pestovať u žiakov hrdosť na svoju školu, aby si aj takýmto spôsobom uvedomovali, kde trávia väčšinu svojho času a chodili do školy radi. Šťastné deti a spokojní rodičia, to je cieľ zamestnancov tejto školy. Vzťah so strednými školami v meste, s pedagogicko-psychologickou poradňou, špeciálnou školou a ďalšími inštitúciami je štandardný.
Vranov nad Topľou 06. 10. 2006
Riaditeľ školy
Mgr. Marián Magda
Príloha číslo 1:
Príloha číslo 2:
Úspechy školy v školskom roku 2005 – 2006
Okresné súťaže
Názov súťaže |
1. miesto |
Pripravoval |
2. miesto |
Pripravoval |
3. miesto |
Pripravoval |
Poch. uznanie Pripravoval |
Štúrov Zvolen |
Tomáš Caban,VI.B |
D. Gálová |
S. Baschierová, VII. C |
–––––––––– |
|
|
|
Talenty 2006 |
Soňa Metyľová, II.A |
J. Kolesárová H. Borošová |
|
|
Kristína Vaňová, III. A |
J. Kolesárová |
|
Hviezdoslavov Kubín
|
Terézia Mlejová, III. A |
J. Kolesárová |
Bianka Babiaková, III. A |
J. Kolesárová |
|
|
|
Európa v škole |
Peter Michalov,VI.C
|
M. Chovancová
|
Michal Ondovčak, VIII.B |
D. Gálová |
Mária Gavalová II.C
|
K. Hüblerová |
|
Biologická olympiáda |
Ivana Baranová, IX. D |
A. Sabolová |
|
|
Lukáš Krištan VIII. C |
O. Rozkošová |
|
Viktor Kobielský, VIII. B |
E. Krúdyová |
|
|
|
|
|
|
Pytagoriáda |
|
|
V. Bartko III.A
|
J. Kolesárová
|
|
|
|
Olympiáda NJ
|
|
|
Miroslav Sakala-IX. B Viera Sakalová-VI.A |
Ľ. Caklová -//-
|
|
|
|
Olympiáda AJ
|
Lukáš Krištan VIII. C (IB kat.) |
H. Demčáková |
|
|
|
|
K.Zubková V.B /Demčáková
|
Olympiáda matematická |
|
|
|
|
P. Jakubčo, VI. B |
A. Treľová |
|
Biblická olympiáda |
Družstvo 2. ročníka (GK) |
|
Družstvo žiakov II. st. RK |
A. Mydlová |
|
|
|
Družstvo 4. ročníka (GK) |
|
||||||
Milovníci prírody a poľov. |
|
|
Družstvo 4. roč |
M. Rinkovská |
Lukáš Pánči,IV.B |
M. Rinkovská |
|
Cezpoľný beh |
|
|
|
|
Družstvo dievčat |
P. Kocák V. Ťasková |
|
Streľba zo vzduchovky |
|
|
|
|
Družstvo chlapcov |
|
|
Lukáš Krištan VIII.C |
|
|
|||||
Primátorská míľa |
Družstvo dievčat l.-2.r. |
|
|
|
|
|
|
Družstvo chlapcov l.-2.r. |
|
||||||
Vybíjaná |
|
|
Družstvo dievčat |
V. Ťasková |
|
|
|
Volejbal |
Družstvo dievčat |
F. Minarčik |
Družstvo chlapcov |
Š. Cibere |
|
|
|
Malý futbal –Mc Donald Cup |
Družstvo žiakov 4. roč. |
I. Palenčik |
|
|
|
|
|
Atletika |
Družstvo dievčat |
P. Kocák V. Ťasková |
Družstvo chlapcov |
Š. Cibere F. Minarčik |
|
|
|
Atletika –štafeta 4x60m |
Družstvo chlapcov |
F. Minarčik Š. Cibere |
Družstvo dievčat |
P. Kocák, V. Ťasková |
|
|
|
Atletika-300 m beh |
Michaela Hrubyová
|
P. Kocák V. Ťasková |
|
|
|
|
|
Atletika-skok do výšky |
Natália Antušová
|
P. Kocák V. Ťasková |
|
|
|
|
|
Basketbal |
|
|
Družstvo dievčat |
V. Ťasková |
|
|
|
Atletika-vrh guľou |
Štefánia Dobozová |
P. Kocák V. Ťasková |
|
|
Natália Slosarčíková |
P. Kocák V. Ťasková |
|
Atletika-skok do diaľky |
Štefánia Dobozová |
P. Kocák V. Ťasková |
|
|
|
|
|
Atletika - beh na 60 m
|
Michal Treľo |
F. Minarčik Š. Cibere |
Michaela Hrubyová |
P. Kocák V. Ťasková |
|
|
|
Atletika – beh na 300 m |
Michal Treľo |
F. Minarčik Š. Cibere |
Zuzana Kollárová
|
V. Ťasková P. Kocák |
|
|
|
Atletika – beh na 800 m |
|
|
|
|
Ivana Vrábelová, VIII.B |
P. Kocák V. Ťasková |
|
Atletika - hod kriketovou loptičkou |
|
|
Natália Slosarčíková |
P. Kocák V. Ťasková |
Simona Lukáčová, VI.B |
P. Kocák V. Ťasková |
|
Futbal-Jednota Cup |
|
|
Starší žiaci
|
F. Minarčík |
|
|
|
Mladší žiaci |
I. Palenčik |
|
|
|
|||
Zemplínsky maratón |
Martina Durová (3.—4.)IV.A |
I. Imrichová |
Dominik Kondáš,VI.C (5.-6.r.) |
|
Rebeka Lališová,3.-4.r. IV.B |
|
|
Anna Lengvarská, VI.D |
|
Marek Dobranský |
|
|
|||
Mária Švecová, |
P. Kocák V. Ťasková |
|
|
Vladimíra Peštová, 1.-2.r. |
K. Hublerová |
|
|
Dominika Bačišinová, VI. B |
P. Kocák V. Ťasková |
|
|
Patrik ĎuriškoVI. B |
|
|
|
Okresná volejbalová liga |
Družstvo dievčat |
F. Minarčik,ml. |
|
|
Ján Melniček, VIII.C |
|
|
Obvodové kolo |
|||||||
Názov súťaže
|
1. miesto |
Pripravoval |
2. miesto |
Pripravoval |
3. miesto |
Pripravoval |
Poch. uznanie, 4. 5. m. |
Plávanie - kraul
|
Daniel Bodnár, IX. B Monika Juhaščíková, VII. D |
|
|
|
|
|
|
Plávanie – znak
|
Daniel Bodnár, IX. B |
|
|
|
|
|
|
Plávanie-prsia |
|
|
|
|
Veronika Mlejová, VII.A |
|
|
Šaliansky Maťko – obvodové kolo |
|
|
|
|
Ján Gdovec, III. A |
J. Kolesárová
|
|
K. Sabolová, V. B |
D. Babiaková |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Regionálne súťaže
Názov súťaže
|
1. miesto |
Pripravoval |
2. miesto |
Pripravoval |
3. miesto |
Pripravoval |
Pochvalné uznanie |
Pošta očami detí
|
Jakub Vasiľ, IV. A |
I. Imrichová |
|
|
|
|
V. Adamová, B. Barnová, IV. A / I. Imrichová |
Volejbal |
|
|
Družstvo dievčat |
F. Minarčik |
|
|
|
Futbal – starší žiaci |
|
|
Družstvo chlapcov |
I. Palenčik |
|
|
|
Namaľuj si zdravie |
Mária Švecová, IX.D |
L. Világiová |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Krajské súťaže
Názov súťaže |
1. miesto |
Pripravoval |
2. miesto |
Pripravoval |
3. miesto |
Pripravoval |
Pochvalné uznanie,4.,5. m./pripravoval |
Olympiáda AJ
|
|
|
|
|
Lukáš Krištan VIII. C(IBkat |
H. Demčáková |
|
Biologická olymp.
|
|
|
|
|
Lukáš Krištan VIII. C |
O. Rozkošová |
Ivana Baranová, 5. miesto (A. Sabolová ) |
Biblická olympiáda |
|
|
družstvo 2. a 4. ročníka
|
A. Závacká
|
|
|
|
Hviezdoslavov Kubín |
|
|
|
|
Terézia Mlejová, III. A |
J. Kolesárová |
|
Atletika- skok do diaľky |
|
|
|
|
|
|
Štefania Dobozová, 4. miesto / P. Kocák V. Ťasková |
Atletika-beh 60 m |
|
|
Michal Treľo |
F. Minarčik Š. Cibere |
|
|
|
Atletika |
|
|
|
|
|
|
Družstvo dievčat 4. miesto/ P. Kocák V. Ťasková |
Atletika-vrh guľou |
Štefánia Dobozová
|
P. Kocák V. Ťasková |
|
|
|
|
|
Atletika-hod kriketovou loptičkou |
|
|
Natália Slosarčíková |
P. Kocák V. Ťasková |
|
|
|
Celoslovenské súťaže
Názov súťaže/ pripravoval |
1. miesto |
Pripravoval |
2. miesto |
Pripravoval |
3. miesto |
Pripravoval |
Pochval. uznanie, 4.,5.m. |
Múza 2005 |
|
|
Miroslava Babinčáková IX. A |
M. Michálková |
|
|
|
Timravina studnička
|
|
|
|
|
Katarína Fabiánová VII. B |
D.Babiaková
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|